Aktualności    
 

data aktualizacji  2020-02-02 

  



GET TICKETS





ALICE IN WONDERLAND
Magic on stage! 
Ballet, opera and acrobatics!

AMERICAN PREMIÈRE
IN MAY!
An American-Polish co-production

Direction: Anna Niedźwiedź
Music: Gabriel Kaczmarek
Music Director: Cheung Chau
Choreography:  Jacqueline Colledge & Anna Niedźwiedź

Soloists of Grand Opera and Ballet Theatre in Poznan, Poland 

Dancers of UVU School of Arts, Utah Regional Ballet, Jacqueline’s School of Ballet, The Dance Conservatory, Performing Dance Center, Anna Niedźwiedź Ballet School

Orchestras: Sinfonietta Polonia & UVU Symphony Orchestra  

Tumble down the rabbit hole with Alice in this colorful and magical version of Lewis Carroll’s classic children’s story. Join the Queen of Hearts, the Mad Hatter, the White Rabbit and the Cheshire Cat as they frolic across the stage,
eading young Alice on a wild and unforgettable adventure. And watch in awe as fantastic creatures fill your imagination with wonder and delight. This thrilling new re-telling of Alice in Wonderland has played to sold-out houses in Europe and now, as part of The Noorda’s inaugural season, makes its American debut. It’s a romp through Wonderland not 
to be missed.

This production delights viewers of all ages, magnetizes with energy, charms with creative design and moves audiences thanks to the unusual narrative and sounds.

The production in numbers-to-date:
-          30 000 viewers
-          32 sold-out performances in Europe, selling within hours: 6 sold our artistic seasons at the Grand Opera and Ballet
       Theater in Poznan and on other prestigious stages in Poland, Opera Nova in Bydgoszcz, Świetokrzyska
       Philharmonic in Kielce
-          150 performers on stage (including many children inspiring children)
-          40 musicians
-          Mix of styles: ballet, film, hip-hop, modern dance, acrobatic

The Noorda Center for the Performing Arts
Smith Theater, Orem, UT

Fri, May 29, 7:30 PM
Sat, May 30, 2:00 PM & 7:30 PM

_______________________

Noworoczne tournée "Z biegiem Dunaju" przeszło do historii. 
Publiczność, jak co roku, reagowała entuzjastycznie i bawiła się świetnie. 
Ale po raz pierwszy w 13-letniej historii koncerty zakończyły się
 wspólnymi tańcami artystów ze słuchaczami. 

Apogeum spontanicznego szaleństwa było podczas ostatniego koncertu w Poznaniu, 
gdzie bisowaliśmy 3 razy, a 2 razy tańczyła Lezginkę prawie cela sala. 
Kochani, dziękujemy wszystkim Wykonawcom, Patronom medialnym, Partnerom, 
Pracownikom technicznym
 i naszej wspanialej Publiczności. 
 

 

XIII Wiedeńskie Koncerty Noworoczne
Z biegiem Dunaju

Tym razem zaprosiliśmy Państwa na rejs Dunajem, od źródeł aż do ujścia, podczas którego zabrzmiały
 utwory z krajów, przez które przepływaliśmy.

Koncert rozpoczęła „Uwertura akademicka” Johannesa Brahmsa, a po niej wspaniale zagrany
i zaśpiewany duet tytułowych bohaterów z opery Humperdincka „Jaś i Małgosia” wywołał 
pierwszą owację publiczności. Słynny walc „Nad pięknym, modrym Dunajem”, pięknie 
zinterpretowany przez maestra Cheunga Chau, nawiązał do tradycji "Wiedeńskich Koncertów
Noworocznych".  Ognista polka „Grzmoty i błyskawice” wzbudziła żywe zainteresowanie bułgarskimi 
tancerzami.

„Pieśń o ziemi rodzinnej” Gejzy Dusika zabrzmiała po słowacku w  wykonaniu Huberta Stolarskiego, 
a arie i duety z Księżniczki Czardasza, Hrabiny Maricy  i Giuditty zachwyciły słuchaczy niezwykłym 
liryzmem, ale i pomysłami interpretacyjnymi. Szczególny entuzjazm wzbudziła aria Tasilla "Graj 
Cyganie", w opracowaniu Marcina Hermana, brawurowo wykonana przez niego na skrzypcach
w duecie z Hubertem Stolarskim. Wisienką na torcie było prawdziwie "cygańskie" zakończenie 
tej arii, wykonane przez tancerzy "Tracian Gift".

Żywiołowa, ludowa „Luminica”, fantastycznie wykonana po serbsku przez Barbarę Gutaj-Monowid
zmieniła diametralnie nastrój koncertu. W następnych  pozycjach  programu prym wiedli tancerze
z Płowdiw. Brawurowe, pełne humoru tańce, w specjalnie opracowanych aranżacjach Marcina 
Hermana, prezentowane przez formację „Tracian Gift” ukazywały piękno, witalność, radość życia, 
miłość, zazdrość i prawdziwie południowy temperament mieszkańców tych ziem. W każdym występie
tancerze opowiadali inną historię i nagradzani byli burzą oklasków. 

Orkiestra wykonała też najsłynniejszy utwór George Enescu - Rumuńską Rapsodię nr 1, w której 
twórca po mistrzowsku wykorzystał spontaniczność, niezwykłe rytmy i kolory ludowej muzyki 
rumuńskiej. 

Wykonany po ukraińsku miłosny, nostalgiczny duet z opery „Zaporożec za Dunajem” był ostatnim 
popisem śpiewaków i oznaczał, że rejs Dunajem dobiega końca. Na finał - najpopularniejszy taniec
 ukraiński - Hopak, z muzyką Arama Chaczaturiana, brawurowo wykonywany przez bułgarskich 
tancerzy. A na bis Lezginka, tańczona przez wszystkich solistów z publicznością. I jeszcze Marsz 
Radetzkiego, wymuszony przez słuchaczy. Chcieliśmy z niego, adekwatnie do idei tego koncertu, 
zrezygnować, ale życzenia publiczności spowodowały, ze jednak w kilku miejscach zabrzmiał. 

         

--------------------------

Nadzwyczajny Koncert Jubileuszowy 
z okazji 15-lecia działalności Sinfonietty Polonii i Fundacji Muzycznej APOLLO


Sinfonietta Polonia świętowała swoje XV urodziny 1 grudnia 2019 w Auli Nova
razem z najwierniejszymi słuchaczami i sympatykami.
W pierwszej części  koncertu królow
ała muzyka polska – ta najbardziej kochana na świecie – Fryderyka Chopina, 
ale też ta najmłodsza, stworzona z okazji jubileuszu  przez poznańskiego kompozytora Gabriela Kaczmarka. 
Twórca widowiska  "Alicja w Krainie Czarów", z którym niebawem wyruszamy do USA, zaprzyjaźniony z wieloma
muzykami Sinfonietty Polonii, w swoich "Wariacjach na orkiestrę" skomponował dla nich sporo atrakcyjnych, 
popisowych solówek. Utwór bardzo się podobał i wróżymy mu długie życie estradowe

Andante spianato przepięknie wykonała prof. Joanna Marcinkowska solo, 
a zaraz po nim zabrzmiał Polonez Es-dur, op. 22 Fryderyka Chopina z towarzyszeniem  orkiestry.
Ale to nie koniec muzyki Chopina na jubileuszowym koncercie. Ciekawą niespodzianką było 
wykonanie znanej pieśni "Życzenie" w opracowaniu Piotra Wróbla na fortepian i kwintet dęty 
blaszany. w wykonaniu Joanny Marcinkowskiej i Varsovia Brass Quintet. 

Druga część koncertu, to muzyka świata. Z dwóch ojczyzn maestra Chaua pochodzą: Three Dance Episodes”
z musicalu „On the Town” -  słynna opowieść o trzech marynarzach na 24-godzinnej przepustce
w Nowym Jorku
oraz suita współczesnego chińskiego kompozytora Bao Yuan Kai, inspirowana muzyką 
ludową provincji Shangxi i zatytulowana "Pory roku w górach Taihang"

Pozostałe utwory – to światowe hity, przygotowane przez solistów jako urodzinowe upominki. 
Znakomity ukraiński trębacz Ostap Popovych wykonał  jako solista z orkiestrą Passion Dance Erica 
Moralesa. Koncertmistrzyni orkiestry Blanka Bednarz – skrzypaczka o ogromnej wyobraźni muzycznej, 
otrzymała gromkie brawa po wykonaniu "Zimy" Astora Piazzolli z cyklu "Cztery pory roku w Buenos Aires". 
„Emmanuel” Michela Colombiera  w wykonaniu tych dwojga solistów nacechowany niemal mistyczną 
tęsknotą wzruszył publiczność do łez. 

Nasi kolejni soliści Varsovia Brass Quintet wystąpili zarówno solo w temacie Annio Morricone z filmu 
"Misja", jak i jako soliści orkiestry w utworach instrumentalnych. Entuzjastycznie przyjęto najsławniejsze tango
 świata "La Cumparsita" Gerardo Matosa Rodrigue w opracowaniu na kwintet blaszany i orkiestrę Jacka Juszczczaka 
- założyciela i szefa VBQ.

Jubileuszowym koncertem dyrygował założyciel i dyrektor Sinfonietty Polonii - Cheung Chau.

--------------------------

XII Wiedeńskie Koncerty  Noworoczne

Czardasz kontra Walc

przeszły do historii. 


Wszystkie były świetne, przy 100% widowni, owacyjnie przyjmowane. 
Poniżej recenzja red. Marka Zaradniaka, która ukazała się 8 stycznia 2019 w Głosie Wielkopolskim, 
po koncercie w Poznaniu. 
Podobnie było na wszystkich koncertach.



Składamy serdecznie podziękowania Wszystkim Wykonawcom.
Sprawiliście naszym słuchaczom wiele radości, wywołaliście silne emocje, wzruszenia i podziw. 
To był dobry początek piętnastolecia Sinfonietty Polonii.
________________

31.07.2018 w sali Białej Urzędu Miasta Poznania
odbył się niezwykły koncert kameralny

Amerykańscy czempioni muzyki Karola Szymanowskiego w USA

 
w mistrzowskim wykonaniu amerykańsko-polskiego duetu:
Matthew Bengtson - fortepian i Blanka Bednarz - skrzypce

Poniżej recenzja Agaty Szulc Woźniak, która ukazała sie we wrześniowym numerze IKS-a

          

________________

Widowisko operowo-baletowo-akrobatyczne "Alicja w Krainie Czarów",
wg pomysłu i w reżyserii Anny Niedźwiedź, z muzyką Gabriela Kaczmarka, 
zostanie w sezonie 2019/2020 wystawione w USA w koprodukcji polsko-amerykańskiej. 
Trwają intensywne przygotowania organizacyjne
Sinfonietta Polonia wystąpi wspólnie z UVU Symphony.

Wielkim wyzwaniem finansowym  dla polskich partnerów jest zdobycie środków na przelot do 
Salt Lake City oraz koszt wizy, które dla każdego wykonawcy wyniosą ok. 3500 zł. 
Wg wstępnych założeń pojedzie z Polski ok. 40 wykonawców.
Koszty w USA pokryje strona amerykańska. 
Serdecznie prosimy o  wsparcie tego projektu.
Zaproszenie poznańskich wykonawców do USA i możliwość zaprezentowania całkowicie
poznańskiej produkcji w USA, to znakomita promocja naszego miasta na amerykańskiej ziemi.
Grupa 30000 widzów, którzy juz znają to widowisko wie, że przyniesie ono sukces poznańskim
wykonawcom. Prosimy, pomóżcie! Zostańcie Państwo mecenasami tego wydarzenia.
Dołóżcie swoją cegiełke, aby poznańscy artyści mogli ten sukces odnieść.

Będziemy wdzięczni za każdą pomoc!
_______________

Wspaniale wieści z Rzymu!

Multimedialne widowiska Fellini's  Ball oraz Rome Extravaganza, 
z udziałem Sinfonietty Polonii, pod dyrekcją Cheunga Chaua, zostały 
laureatami najwyższych nagród

 prestiżowego 8th Global Event Awards - międzynarodowego konkursu eventów, 
organizowanego przez EVENTEX, zdobywając
w kategorii
 
Best Gala:
Fellini's Ball - I miejsce
Rome Extravaganza - 2 miejsce

Oto fragment filmu z ogłoszenia wyników 
https://www.facebook.com/alexandra.juran/videos/1699008236811983/?t=3

Ogromne brawa i gratulacje dla pomysłodawczyni i reżyserki Alexandry Juran,
 agencji  ARTEGO Ltd., dyrygenta Cheunga Chaua, solistów i orkiestry Sinfonietty Polonii!

     
Oba wydarzenia odbyły sie 18 i 19 sierpnia 2017 w reżyserii Alexandry Juran,
 produkcji ARTEGO ltd.
Zrealizowane zostały z wielkim rozmachem, w międzynarodowej obsadzie,
z udziałem wykonawców z Włoch, Izraela, Danii, Rosji, Ukrainy, Niemiec, USA i Kanady,
odbyły sie w magicznej scenerii studiów filmowych "Cinecitta Studios",
miejscu, gdzie powstawały najsłynniejsze włoskie filmy Federico Felliniego,
Luchino Viscontiego, Vittorio de Sica i wielu innych, a w ostatnich latach serial Rzym,
zrealizowany przez BBC i HBO, a także słynna "Pasja" w reżyserii Mela Gibsona


Oto krótki film w Rome Extravaganza


XI edycja Wiedeńskich  Koncertów Noworocznych "Karnawał wenecki" juz za nami.
Po wszystkich koncertach  publiczność zgotowała wykonawcom burzliwe stojące owacje. 
a wykonawcy rewanżowali się bisami

Gratuluję wszystkim wykonawcom i partnerom projektu. 
Jesteście fantastyczni!

Oto fragmenty video  z koncertu w Poznaniu, który odbył sie 6.01.2018

 

 





 


Ostatnie ukłony solistów, dyrygenta i orkiestry.
Zajrzyjcie tez do zakładki galeria. 

 

 

Projekt pt:
Nagranie muzyki do spektaklu "Królowa Śniegu"
został zrealizowany. Krążek CD, wydany przez Acte Prealable jest już dostępny. 

W grudniu 2017 płyta została nagrodzona srebrnym medalem
w międzynarodowym konkursie Global Music Award, zarówno jako kompozycja, jak i nagranie. 
Gratulacje dla kompozytora Gabriela Kaczmarka, dyrygenta Cheunga Chaua
 i wszystkich wykonawców! 

Płyta jest owocem pracy niezwykłych młodych oraz doświadczonych artystów, m. in. 
Renaty Dobkowskiej, Elizy Kierepki, Magdaleny Stefaniak, Izabelli Tarasiuk-Andrzejewskiej,
 Jessicy Musielskiej, Tomasza Raczkiewicza, Marcina Hermana, Józka Biegańskiego, 
orkiestry Sinfonietty Polonii, Chóru Cantanti i dziecięcego chóru PSCH Jerzego Kurczewskiego. 
Łącznie 75 artystów pod dyrekcja maestra Cheunga Chau

Wsparcie poprzez akcję crowdundingową spotkało sie z życzliwym odzewem  335 osób, 
które wsparły ten projekt łączną kwotą 22.533 zł. 

Wszystkim Darczyńcom, w imieniu Fundacji Artystyczno-Edukacyjnej Anny Niedźwiedź
oraz Fundacji Muzycznej APOLLO, składamy serdeczne podziękowania.